سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی

 

خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی

خاموش شدن لپ تاپ سونی ، آن‌هم به صورت ناخواسته و ناگهانی، یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای کاربران این دستگاه اتفاق بیفتد. می توان گفت که خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی از متداول ترین پرسش هایی است که کاربران بسیاری به دنبال پاسخ صحیح آن می گردند. با خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی این امر مسلم است که اختلال و ایرادی در کار است، اما این اختلال و ایراد در کدام قسمت دستگاه است؟ در این مقاله به برخی از دلایل خاموشی بدون هشدار لپ تاپ سونی اشاره شده است.

خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی

داغ شدن لپ تاپ سونی

از دلایل خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی این است که فن دچار مشکل شده است. در این صورت، لپ تاپ نمی ‌تواند دمای قطعات را با عملکرد فن به وضعیت استاندارد برساند و ادامه‌ ی کار کردن لپ تاپ، برای قطعات خطرناک است. در کنار دلایل دیگر برای خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی آلودگی یا داغ شدن فن هم مسئله بسیار مهمی است که نباید نادیده گرفته شود. در این صورت لپ تاپ نمی‌تواند دمای قطعات را با عملکرد فن به وضعیت استاندارد برساند و ادامه‌ ی کار کردن لپ تاپ، برای قطعات خطرناک است. در این شرایط از یک تعمیرکار لپ تاپ بخواهید فن شما را سرویس و در صورت نیاز آن را تعویض کند.

حرارت غیر استاندارد دلیل خاموشی لپ تاپ سونی

خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی می تواند به دلیل مشکل حرارت غیر استاندارد دستگاه باشد. کارشناسان واحد تعمیر لپ تاپ سونی توضیح می دهند که درجه حرارت غیر استاندارد و بیشتر از حد نرمال یا Over-Heating شرایطی را در دستگاه ایجاد می کند که دستگاه صلاح می بیند خاموش شود. این علت خصوصا زمانی بسیار محتمل است که مشغول انجام کارهای گرافیکی سنگین هستید. به علاوه گرفتگی منافذ سیستم یا ضعف فن( فن سی ی یو )  هم می تواند در این اختلال دخیل باشند. تغییر درجه حرارت و بالا رفتن آن در لپ تاپ به حدی مهم و خطرآفرین است که دستگاه‌ از مکانیزم خاموشی خودکار برای مقابله با این اتفاق استفاده می کنند.

بد افزارها علت خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی

خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی می‌تواند به دلیل بد افزارها و ویروس‌ها هم باشد. مطمئن شوید که آنتی ‌ویروس شما فعال است و از لپ تاپ شما در مقابل حملات ویروسی محافظت می ‌کند.هر چند بد افزار‌ها کمتر در خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی موثرند، اما بی تاثیر هم نیستند و همواره در واحد تعمیر لپ تاپ سونی مورد بررسی قرار می گیرند.

نقص فنی از دلایل خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی

خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی می تواند به دلیل نقص فنی سخت‌افزاری هم باشد. در واحد تعمیر لپ تاپ سونی دستگاه های بسیاری به این دلیل دچار مشکل شده اند که نهایتا خاموشی را ترجیح می دهند. سخت ‌افزارهای اصلی که در این مورد باید مد نظر داشته باشید، RAM، CPU، Mainboard و کارت گرافیک و  Power است. اگر اخیرا تغییراتی در این سخت افزارهای دستگاه خود انجام داده اید، باید بدانید که این تغییرات با ساختار دستگاه شما سازگاری نداشته است.

خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی به دلیل مشکل مادربرد

مادربرد عملکردی مانند سیستم عصبی دارد و تمام اجزای مختلف را به هم متصل می‌کند. معمولا مشخصات فنی مادربرد تفاوت چشمگیری در عملکرد کلی ایجاد نمی‌کند، ولی می‌تواند کمک کند که اجزای کلیدی در کنار هم بهتر و سریع‌تر کار کنند و طول عمر دستگاه را افزایش دهد و نیاز به تعمیر مادربرد لپ تاپ سونی را به حداقل برساند.

خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی یکی از مشکلاتی است که وقتی برای کاربران دردسرساز می شوند عملا نتوانند از سیستم استفاده کنند. این مشکلات می توانند هم عوامل سخت افزاری و هم نرم افزاری داشته باشند. بسیاری از مشکلات لپ تاپ سونی، شبیه به مشکلات سیستم های برندهای دیگر است، اما به دلیل بعضی از ویژگی های منحصر به فرد این برند، بعضی از ایرادهای آن، نسبت به دیگر سیستم ها، متفاوت هستند. برای برطرف کردن مشکلات لپ تاپ SONY مانند خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی، آشنایی با عوامل مشکل ساز و عیب یابی دقیق، بسیار کمک کننده هستند.